(Az elején szeretném előadni versemet, mely a Kockablog nevéhez kapcsolódik, s a világirodalom összes bölcsessége ötvöződik benne. Csodáljátok forradalmian új szerkezetét, ízes szavait és mély mondanivalóját. Szóval: vers mindenkinek, előadja: Droli
Kocka, mint a cukor
Kakas mondja - kukor.
Köszönöm a lehetőséget.)
Hihetetlen, hogy az APEH nem képes összehozni egy normális ügyfélbarát szoftvert már az erről szóló legalább kétszáz posztom ellenére sem!
A minap kipróbáltam a legújabb adóbevallásos programjukat, s hosszas, kétnapos vizsgálat után találtam benne egy hibát. A program 6512. sorában ugyanis a következő szerepelt:
„IF 'ügyfél jövedelme mínusz adó' > 0, THEN 'valamit nagyon elkúrtunk, szóval behívjuk az ügyfelet vizsgálatra, s leszedjük róla a gatyáját is' ELSE 'vizsgálljuk meg, bevall-e minden jövedelmet, s ezért szedjük le a gatyáját'; kivétel politikusok és csatlósaik.”
Nem kell programozónak lenni, hogy lássuk, a „vizsgálljuk” szó helytelenül van írva! Ezt a hibát meg is írtam az APEH ügyfélszolgálatának, s nemsokára jött is a válasz:
„Tisztelt Kocka úr! A bejelentését megkaptuk, de mivel értelmezése messze meghaladja szellemi képességeinket, tájékoztatjuk, hogy a probléma kivizsgálásával megbíztuk az Offshore LTD Kft.-t, aki 30 napon belül egy hatoldalas tanulmányt ír nekünk erről, oldalanként 5 millió+ÁFA díjért. Az Offshore LTD Kft egy neves szakmai cég, melyben olyan szakértők dolgoznak, akik jól értenek az adózáshoz. Azaz mi. Addig is szíves megértését kérjük. APEH U.i.: A szoftver amúgy kikapcsolt állapotban tökéletesen, hiba nélkül működik.„
30 nap az rengeteg, nekem meg le kellene adnom a bevallást ezzel a koszos programmal. Ez aztán a webkettő, twitter meg szvetter! 30 nap! Természetesen kifogásaimat ismét megírtam nekik, s a sürgősségre tekintettel kértem őket, hogy haladéktalanul intézkedjenek. Erre a következő választ kaptam:
„Kedves Kocka úr!
Tájékoztatásul közlöm, hogy a Köztisztviselők és közalkalmazottak munkájáról szóló 2004-es törvény 4. paragrafus 1 bekezdésének dupla kv pontja szerint az ügyfelek által feltett kérdések megválaszolására 30 napunk van. A továbbiakban szeretném felhívni a figyelmét, hogy az 1254-es évi APEH törvény valamint az 1222-ben kiadott Aranybulla 4-es pontjának értelmében ha tovább cseszeget minket, akkor hatóságilag szétrúgjuk a becses seggét. Megértését köszönjük: APEH”
Úgyhogy a következő bejegyzésben inkább az Ügyfélkapuval foglalkozom.
Ezt írjátok ti